Vymáčkněte skutečné maximum z Google Nákupů

Zbožové porovnávače jsou veledůležitým prodejním kanálem pro většinu e-shopů. Jak na ně? To se dozvíte v článku od naší partnerské agentury Placement, která pro vás podrobně rozebrala, jak úspěšně a ziskově prodávat přes Google Nákupy.

Kampaně v Nákupech Google patří v oblasti placené reklamy k těm nejvýkonnějším. Proto je dobré umět využít jejich potenciál beze zbytku. Na dalších řádcích vám ukážeme, jak na to. Prakticky.

Vše začíná v Google Merchant Center

Abyste mohli přes kampaň v Nákupech Google inzerovat produkty e-shopu, neobejdete se bez Google Merchant Center (GMC). Ale protože vás chceme hlavně obohatit o tipy při vlastní práci s kampaní, projdeme nastavení GMC jen stručně v pár bodech:

  •   prvním krokem po jeho založení je ověření a nárokování domény e-shopu
  •   následuje nahrání XML feedu se specifikací pro Google Nákupy
  •   dál je potřeba aktivovat Reklamy v Nákupech Google, Dynamický remarketing a případně další využitelné služby
  •   pokud nahraný XML feed neobsahuje údaje o dopravě, můžete je doplnit přímo v GMC
  •   důležité je také přidat informace o možnosti vrácení objednaného zboží (měly by být shodné s tím, co stojí v obchodních podmínkách umístěných na e-shopu)
  •   posledním krokem je propojení GMC s příslušným Google Ads účtem

Jakmile máte nastavení GMC hotové, je čas na vytvoření kampaně. Podle vašich potřeb a cílů si můžete vybrat z několika možných variant.

Správně zvolený typ kampaně určuje budoucí výsledky

Je pro vás zásadní návratnost investice do reklamy, chcete maximalizovat návštěvnost e-shopu? Upřednostňujete automatické řízení kampaně s využitím strojového učení anebo si chcete vše pohlídat sami?

Vaše preference pomůže naplnit jeden z těchto typů kampaně.

Chytrá kampaň v Nákupech

Je plně automatizovaná s cílem maximalizovat hodnotu konverzí. Výkon, respektive ziskovost kampaně určuje vámi požadovaná návratnost investice do reklamy (ROAS - Return on Ad Spend).

Vypočítat ji můžeme jednoduše vzorcem:

ROAS = příjmy z reklamy / náklady na reklamu

Google Ads pracuje s hodnotou v %.

Chcete-li tedy například z každé 1 Kč investované do reklamy získat 5 Kč, provedete tento výpočet:

ROAS = 5 / 1 x 100 = 500 %

Případně, pokud znáte požadovaný podíl nákladů na obratu (PNO), můžete ROAS určit takto:

ROAS = 10 000 / PNO

Konkrétně ROAS při PNO 20 % bude:

ROAS = 10 000 / 20 = 500 %

Potřebnou návratnost investice nastavíte při vytváření kampaně. V budoucnu ji můžete kdykoliv změnit.

Na začátku doporučujeme zvolit ROAS o 20 % nižší, než je cíl (tzn. míříte-li na ROAS 500 %, začněte na 400 %). Dodáte tak automatům dostatek volnosti, aby rychleji nasbíraly data potřebná pro řízení výkonu kampaně. Nastavit konečný ROAS je ideální, jakmile kampaň posbírá 30 až 40 konverzí.

Specifikem Chytré kampaně v Nákupech je vydávání reklamy také v rámci Dynamického remarketingu. Nemusíte pro něj tvořit kampaň zvlášť. Potenciální zákazník se nejdřív proklikne na e-shop z klasické reklamy v Nákupech a když nenakoupí, osloví ho následně obsahová reklama. Nabídne mu při tom produkty, které si u vás dříve prohlížel.

Standardní kampaň v Nákupech

Dává větší možnost řídit kampaň svépomocí. Pravděpodobně si ji zvolíte, pokud nechcete spoléhat jen na automaty Google. Na druhou stranu nezahrnuje Dynamický remarketing.

V tomto případě si můžete vybrat jednu ze tří strategií nabídky ceny za klik na reklamu:

Cílová návratnost investic do reklamy

Je nejpodobnější Chytré kampani v nákupech. Také pracuje s nastavenou hodnotou ROAS a řídí nabídky ceny za klik automaticky. Nechává vám ale možnost kontrolovat vyhledávací dotazy a vylučovat ty, které jsou pro vás nerelevantní.

Ruční CPC

Tato strategie využívá automatiku nejméně ze všech. Maximální ceny za klik si u jednotlivých kategorií nebo produktů volíte sami a výkon kampaně máte plně ve svých rukou. I tady můžete vylučovat.

Ruční CPC je ideální volba, pokud máte na e-shopu jen pár produktů.

Maximalizovat počet kliknutí

V tomto případě kampaň za stanovený rozpočet získá maximální počet prokliků. Je-li pro vás priorita co největší návštěvnost e-shopu, vyberte si tuto strategii. Vylučování je možné.

Máte jasno, který typ kampaně je pro vás nejlepší? Pusťte se do jejího založení.

Nastartujte Google nákupy na pár kliků

Tvorbou kampaně vás provede Google Ads. Vše je intuitivní a snadné. Jen pro jistotu uvádíme několik věcí, které si během zakládání pohlídejte:

  •   zkontrolujte připojení správného GMC a země prodeje
  •   pečlivě si vyberte typ kampaně – chytrá nebo standardní (u jednou vytvořené kampaně už nelze změnit)
  •   v případě standardní kampaně zvolte cílení pouze na Vyhledávací síť (pro obsahové sítě jako YouTube, Gmail a kanál Objevit je lepší vytvořit jiný typ kampaně na míru)

Založením kampaně máte na půl vyhráno. Vítězství na plné čáře si zajistíte zavedením optimalizačních tipů, které vám právě dáváme.

Ovládněte kampaň v Nákupech Google absolutně

Aby vám přicházela spousta objednávek při nízkých nákladech a vy jste si mohli mnout ruce, zaměřte se na následující.

Kvalita XML feedu

XML feed je zdrojem dat pro Google nákupy. Pokud je nekvalitní, kampaň vám nikdy nebude dobře fungovat. Shit in = shit out. Proto udělejte všechno, abyste měli feed jako ze škatulky.

V každém případě musí obsahovat všechny povinné atributy! Rozhodně ale prospějí i ty nepovinné, které pomohou Google i zákazníkům na první dobrou lépe poznat váš produkt.

Podrobnou specifikaci všech atributů najdete v nápovědě GMC.

Dejte si záležet i na názvech produktů. Vyplňte je do feedu tak, jak je potenciální zákazníci vyhledávají. A nezapomeňte ani na popis produktů obsahující doplňující informace.

Kvalita obrázků

Stejně jako správně vyplněné názvy produktů ve feedu jsou důležité i jejich obrázky. Pokud potenciálního zákazníka při vyhledávání nezaujme produktová fotka, neklikne a vy neprodáte.

Vliv obrázku na přitažlivost produktu je zásadní.

Skladovost

Produkty, které máte ve feedu označené atributem out_of_stock (není skladem) se v Google nákupech nezobrazí. Kolik produktů je kampaň reálně připravena zobrazovat zjistíte v reklamní sestavě, záložce „skupiny produktů“.

Výkonnost produktů

Všechny produkty obsažené v kampani můžete v záložce „skupiny produktů“ segmentovat do tematických podskupin případně rozpadnout na jednotlivé položky. Získáte přesnější přehled nad tím, co v kampani funguje a co ne. Nevýkonné podskupiny/produkty máte možnost vyloučit, případně při strategii Ruční CPC upravit jejich cenu.

Úpravy ROAS

Je možné, že během života kampaně v Nákupech budete chtít upravit její ROAS. Můžete to udělat, ale vyvarujte se „šoků“. Změnu provádějte maximálně o 20 %. V případě, že potřebujete snížení nebo zvýšení razantnější, upravujte ROAS postupně a s odstupem minimálně 3 dnů od poslední změny.

Zároveň dbejte na to, aby kampaň měla vždy dostatečný rozpočet. Jeho omezení znamená snížení výkonu. Hrozí nedodržení ROAS nebo pokles tržeb.

Vlastní štítky

Pomocí štítků můžete jednotlivé produkty ve feedu zatřídit do logických množin.

Například. Máte-li několik úrovní marže, rozdělte produkty podle nich do samostatných celků a pro každý vytvořte samostatnou kampaň. U různých marží totiž můžete kalkulovat s různou návratností investice do reklamy.

Stejně tak se pro lepší řízení kampaní vyplatí jejich dělení podle cenové hladiny produktů, sezónnosti, dodací lhůty atd.

A to je vše. Právě jste získali teoretický základ, který vám pomůže využít potenciál kampaní v Nákupech Google naplno. Pusťte se do práce!

Článek připravila digitální agentura Placement, která je špičkou v oblasti PPC reklamy a zbožových srovnávačů.